Blok ekologicky a přírodovědně zaměřených aktivit pro děti. Programy pro MŠ jsou vedeny formou her. Jedná se o povídání a diskuze o daném tématu s aktivní účastí dětí. Do mnohých programů jsou zařazeny přírodovědně zaměřené hry, tvořivé aktivity a pokusy. Během programu ukazujeme dětem přírodu ve vazbách a souvislostech.
1. Co se stalo s vodou?
S žabkou a dalšími zvířátky děti objeví význam vody v přírodě. Děti se seznámí s koloběhem vody, podívají se na krajinu z výšky díky vážce a zamyslí se, jaké změny mohou vrátit vodu do krajiny a přilákat zpět zvířátka.
2. Hmyzí domácnost
I samotáři z říše hmyzu potřebují zázemí. Podívejme se do soukromí těchto tvorů a vyzkoušejme si, jak jim postavit dům či přímo hotel. Výstupem z programu je výroba hmyzích domečků, které si děti odnáší s sebou (cca 2-3ks, zpoplatněno).
3. Hra na záchrannou stanici
Děti si na vlastní kůži vyzkouší práci ošetřovatelů v záchranné stanici a dozví se, jak pečovat o zraněná zvířata (k ukázkám používáme plyšová zvířátka). V druhé části programu navštívíme opravdovou záchrannou stanici AVES.
4. Jak to chodí u mravenců
Seznámíme se s životem mravenců, jak funguje mraveniště, co mravenci jedí a co mají celý den na práci.
5. Koho krmí krmítko?
Hravou formou si ukážeme, že co ptáček, to jiný jídelníček a že i pobyt v krmítku může být nebezpečný.
6. Kosí rok
Děti si zahrají na kosí rodinku a v kůži kosů zjistí, čím se kos živí, kde bydlí a čím se celý rok zabývá.
7. Pojďte s námi do podzemí
S dětmi vstoupíme kouzelným pařezem do podzemí a po kořenech se vydáme na průzkum. Děti objeví některé živočichy žijící pod zemí a pomocí lopatek prozkoumají půdní život na naší zahrádce. Děti zjistí, co patří do zahradního kompostéru a jak vzniká půda.
8. Příroda – největší stavebnice
Cílem programu je vysvětlit nejmenším dětem pojem rozmanitá příroda – co si pod tímto pojmem představit a proč je pro nás důležitá. Pomocí dřevěné stavebnice a dalších prvků z přírodnin si děti sestaví vlastní krajinu tak, aby byla co nejpestřejší. Program je doplněn řadou her a tvořivých aktivit.
9. Vyprávění úhoře Matěje
Postava úhoře Matěje provede děti životem v moři i ve sladkých vodách. Formou hry se seznámí s odlišnostmi života v jednotlivých prostředích a některými druhy živočichů.
10. Zvířátka na statku
Děti poznají jednotlivé členy rodin hospodářských zvířat, se kterými se mohou setkat na statku. Dozvědí se, jaký užitek nám tato zvířata přinášejí a jaká péče je k jejich chovu potřeba. Součástí programu je návštěva záchranné stanice AVES, kde je také koutek s hospodářskými zvířaty.
11. Žáby, hadi a jiná žoužel
Světem studenokrevných živočichů provede děti malý kouzelný tvor a pokusí se jim vysvětlit, že není proč se jich bát. Některé druhy jim představí podrobněji. Dozví se, co je obojživelník a plaz, poznají, jak roste žába nebo had. Zkusí se na chvíli stát žábou, ještěrkou nebo hadem a seznámí se se zvláštnostmi jejich
života.
12. Voleška – TERÉNNÍ PROGRAM
Děti se vydají do lesa v blízkém okolí města Kladna. Podívají se na historický obrázek míst, kudy půjdou, budou se věnovat poznávání přírody v blízkém okolí i poznávání města z vyhlídky na něj a zahrají si i divadlo.
Blok ekologicky a přírodovědně zaměřených aktivit pro děti. Jedná se o povídání a diskuze o daném tématu s aktivní účastí dětí. Do programů jsou zařazeny přírodovědně zaměřené hry, tvořivé aktivity a pokusy. Během programu ukazujeme dětem přírodu ve vazbách a souvislostech.
1. Architekti zeleného království
V tomto programu se děti stanou architekty zahrad, které budou nejen krásné, ale také udržitelné a prospěšné pro přírodu. Vytvoří návrhy, které propojují potřeby lidí, rostlin a zvířat. Seznámí se s principy permakultury a naučí se, jak můžeme efektivně využívat přírodní zdroje a vytvořit prostor, kde se bude příroda i lidé cítit dobře.
2. Co se stalo s vodou
Společně s dětmi se zamyslíme nad suchem v naší krajině. Průvodcem nám budou zvířátka, která nejvíce ohrožuje. Zkusíme přijít na to, kam se nám voda ztratila a jestli ji můžeme v krajině nějak zadržet.
3. Člověk a zvířata
Děti se stanou pracovníky záchranné stanice, vyzkouší si zachraňování zraněných zvířat, naučí se správné postupy při jejich záchraně. Dozví se také, co všechno má záchranná stanice mít a co potřebuje ke svému provozu.
4. Je hic a bude víc
Zamyslíme se nad tím, jestli je klimatická změna přirozený proces, nebo jestli jí člověk svou činností napomáhá. Společně se pak pokusíme přijít na to, jak tuto změnu vlastními silami zpomalit.
5. Kdo to bzučí v sadu?
Víte, kdo nám pomáhá při pěstování ovoce? No přece opylovači! V první části programu se děti seznámí s různými druhy opylovačů – se včelami samotářkami, čmeláky i motýly. Zjistíme, proč jsou tak důležití i proč jich v přírodě ubývá. Ve druhé části se zaměříme na život včel – nahlédneme do úlu, poznáme, kdo je královna a kdo dělnice, a jak to tam vlastně funguje.
6. Pojďte s námi do podzemí
S dětmi vstoupíme kouzelným pařezem do podzemí a po kořenech se vydáme na průzkum. Děti objeví některé živočichy žijící pod zemí a pomocí lopatek prozkoumají půdní život na naší zahrádce. Děti zjistí, co patří do zahradního kompostéru a jak vzniká půda.
7. Proměny lesa
Program je zaměřen na naše lesy. Děti se seznámí s různými typy lesa podle stanovišť a druhové skladby a dozvědí se, jak lesy ovlivňuje klimatická změna. Získané informace si následně ověří v praktické části programu, kde je čeká poznávání pobytových znaků zvířat, pozorování ptáků pomocí dalekohledů a určování stromů a bylin.
8. Ptačí svět
Vydáme se s dětmi do úžasného ptačího světa. Poznáme zajímavosti ptačího těla, nahlédneme do ptačích příbytků a zjistíme, co ptáky čeká na dlouhých tahových cestách a co nám chtějí říci svými hlasy.
9. Rozhlédni se po lese
Společně se vypravíme do lesa, abychom vystopovali jeho obyvatele. Naučíme se poznávat jejich pobytové znaky, neznamená to ale, že se budeme dívat jenom pod nohy. Na vlastní kůži poznáme i svět lesních rostlin, abychom si uvědomili, že v lese nerostou jen stromy a houby.
10. S kapkou vody do podzemí
S kapičkou vody se vydáme na cestu nejen do podzemí, kde prozkoumáme, jak je voda důležitá, potkáme půdní živočichy i kořeny rostlin, a nakonec se dostaneme zase ven na povrch.
11. Voda nad zlato
Společně se zamyslíme nad suchem v naší krajině. Pokusíme se přijít na příčiny a pomocí praktických pokusů zjistíme důsledky nejen pro přírodu, ale i pro nás lidi.
12. Vynálezy přírody
Program žákům ukáže velkou škálu vědeckých vynálezů, které jsou inspirovány jevy z přírody. Vysvětlíme si, kde se nechali inspirovat vynálezci suchého zipu, vrtulníku nebo třeba vlnitého plechu. Některé vynálezy si sami ověříme.
13. Zima v přírodě
Děti se seznámí s ději v zimní přírodě, se zimním počasím a zimními zvláštnostmi. Program je doplněn zajímavými pokusy. Věnujeme se i přizpůsobení živočichů k životu v chladu.
14. Život na louce
Cílem programu je tvořivou a hravou formou seznámit děti s hmyzí a rostlinnou říší našich luk. Louku poznáme všemi smysly a podíváme se na její význam pro přírodu i člověka.
15. Život ve vodě a kolem ní
Jaké jsou zdroje vody a jak je ovlivňuje klimatická změna? Děti také zjistí, co znamená pojem virtuální voda. Následně si vyzkouší roli výzkumníků – budou zkoumat život ve vodě a podle výskytu některých živočichů určovat čistotu vody. Seznámí se i s rostlinami rostoucími v blízkosti vodních ploch.
16. Kladenské parky – KOMENTOVANÁ VYCHÁZKA
Vydáme se za poznáním městských parků, co v nich žije a roste a přiblížíme si i jejich historii. Navštívíme Dvořákovy sady u divadla, zámeckou zahradu, park na náměstí Svobody, park u gymnázia, Sítenské údolí a park Zoologická. Jedná se o okruh, a tak výchozím místem může být kterýkoliv ze zmíněných parků.
17. Voleška – TERÉNNÍ PROGRAM
Děti se vydají do lesa v blízkém okolí města Kladna. Podívají se na historický obrázek míst, kudy půjdou, budou se věnovat poznávání přírody v blízkém okolí i poznávání města z vyhlídky na něj a zahrají si i divadlo.
18. Skrytý poklad Voleška – TERÉNNÍ PROGRAM
Děti si vyzkouší práci přírodovědců v terénu. Ověří si své pozorovací schopnosti, vyzkouší tradiční postupy při průzkumu stromů, bylin, života ve vodě i v půdě či mapování výskytu ptáků a savců. Poznají i nové technologie, které při průzkumech pomáhají. Zjistí tak, proč je Voleška vyhlášena přírodní památkou a evropsky významnou lokalitou.
Blok ekologicky a přírodovědně zaměřených aktivit pro děti. Jedná se o povídání a diskuze o daném tématu s aktivní účastí dětí. Do mnohých programů jsou zařazeny přírodovědně zaměřené hry, tvořivé aktivity a pokusy. Během programu ukazujeme dětem přírodu ve vazbách a souvislostech.
1. Je hic a bude víc
Zamyslíme se nad tím, jestli je klimatická změna přirozený proces, nebo jestli jí člověk svou činností napomáhá. Společně se pak pokusíme přijít na to, jak tuto změnu vlastními silami zpomalit.
2. Proměny lesa
Program je zaměřen na naše lesy. Děti se seznámí s různými typy lesa podle stanovišť a druhové skladby a dozvědí se, jak lesy ovlivňuje klimatická změna. Získané informace si následně ověří v praktické části programu, kde je čeká poznávání pobytových znaků zvířat, pozorování ptáků pomocí dalekohledů a určování stromů a bylin.
3. Voda nad zlato
Společně se zamyslíme nad suchem v naší krajině. Pokusíme se přijít na příčiny a pomocí praktických pokusů zjistíme důsledky nejen pro přírodu, ale i pro nás lidi.
4. Vynálezy přírody
Program žákům ukáže velkou škálu vědeckých vynálezů, které jsou inspirovány jevy z přírody. Vysvětlíme si, kde se nechali inspirovat vynálezci suchého zipu, vrtulníku nebo třeba vlnitého plechu. Některé vynálezy si sami ověříme.
5. Život ve vodě a kolem ní
Jaké jsou zdroje vody a jak je ovlivňuje klimatická změna? Děti také zjistí, co znamená pojem virtuální voda. Následně si vyzkouší roli výzkumníků – budou zkoumat život ve vodě a podle výskytu některých živočichů určovat čistotu vody. Seznámí se i s rostlinami rostoucími v blízkosti vodních ploch.
6. Kladenské parky – KOMENTOVANÁ VYCHÁZKA
Vydáme se za poznáním městských parků, co v nich žije a roste a přiblížíme si i jejich historii. Navštívíme Dvořákovy sady u divadla, zámeckou zahradu, park na náměstí Svobody, park u gymnázia, Sítenské údolí a park Zoologická. Jedná se o okruh, a tak výchozím místem může být kterýkoliv ze zmíněných parků.
7. Skrytý poklad Voleška – TERÉNNÍ PROGRAM
Děti si vyzkouší práci přírodovědců v terénu. Ověří si své pozorovací schopnosti, vyzkouší tradiční postupy při průzkumu stromů, bylin, života ve vodě i v půdě či mapování výskytu ptáků a savců. Poznají i nové technologie, které při průzkumech pomáhají. Zjistí tak, proč je Voleška vyhlášena přírodní památkou a evropsky významnou lokalitou.
Jedná se o týdenní ekologicko-vzdělávací pobyt pro školní kolektivy v budově CEV v Kladně. Náplň vychází z osnov více předmětů – biologie, vlastivěda, prvouka, přírodověda, ekologie, přírodopis, zeměpis, dějepis, občanská výchova. Programy navazují na Rámcový vzdělávací program v oblastech: Člověk a jeho svět, Člověk a společnost, Člověk a příroda a v průřezovém tématu Environmentální výchova. Konkrétní podoba je přizpůsobena věku dětí.
Kompletní pobyt je pětidenní, příjezd v pondělí do 11.00 hod, odjezd v pátek do 11.00 hod. Tento pobyt zahrnuje 18 hodin programu.
Pobyty lze objednávat i na kratší dobu, nejméně však 3 dny (dvě noci). Tento pobyt zahrnuje 8 hodin programu.
Můžete si vybrat ucelený pobytový program, kdy všechny aktivity během pobytu spojuje jedno téma a postupně na sebe navazují nebo si program na pobyt sestavit z jednotlivých dopoledních a odpoledních programů dle nabídky v objednávkovém listu, který vám bude zaslán po rezervaci pobytu.
Minimální počet účastníků je 15 (15 dětí), maximální 30 (30 dětí + 3 dospělí). Nižší počty je potřeba konzultovat předem.
Ubytování a stravování
Další informace:
Kde nás najdete?
Areál střediska se nachází u osady Cvrčovice – Čabárna po pravé straně silnice z Kladna – Švermova do Brandýska. Mapku obdržíte spolu s ubytovací smlouvou.
Letošní 8. ročník přírodovědné soutěže se zaměřil na téma HMYZU VE MĚSTĚ.
Na začátku bylo přihlášeno 61 soutěžních družstev ze škol v Kladně i vzdálenějších míst Středočeského kraje.
Děti v průběhu podzimu vyplňovaly dva online testy (jeden poznávací a jeden vědomostní), jedno kolo bylo tvořivé – vyráběly prvek prospěšný pro hmyz. V rámci tohoto kola tak vznikla spousta různých hmyzích hotelů a úkrytů, které děti umisťovaly v okolí škol či bydliště.
Ve čtvrtém kole soutěže vytvářely projekt, kde mapovaly část svého města/vesnice a navrhovaly úpravy zlepšující prostředí pro hmyz.
Do finálového kola postoupilo vždy pět nejlepších týmů z každé kategorie.
V závěrečném kole soutěže děti opět vyplňovaly test, čekalo je poznávání různých druhů bezobratlých živočichů a hmyzu a také prezentovaly svůj vytvořený projekt.
Nejlépe hodnocené projekty z každé kategorie:
I. kategorie: ZŠ Doksy
II. kategorie: Sportovní gymnázium Kladno
III. kategorie: Gymnázium Kladno
IV. kategorie: Sportovní gymnázium Kladno
Jsme moc rádi, že je o přírodovědnou soutěž zájem a v průběhu jednotlivých úkolů je vidět, že děti příroda baví a mají zájem se aktivně podílet na zlepšování okolí svých škol a bydlišť.
Při obhajobách projektů bylo vidět, že mezi soutěžícími je ochota řešit současné problémy jako např. úbytek hmyzu, který je základní stavební jednotkou každého zdravého ekosystému.
Tento ročník soutěže finančně podpořil Středočeský kraj.
Galerie fotografií ze IV. kola – tvorba projektu (vč. výherních)
V letošním roce jsme byli poprvé organizátory Středočeského krajského kola přírodovědné soutěže Zlatý list, jejímž vyhlašovatelem je ČSOP. Toto krajské kolo se uskutečnilo 27.5.2024 v areálu okolí Ekocentra Kladno na Čabárně. Zúčastnilo se 6 družstev v kategorii mladších dětí
ze 4. – 6. třídy a 6 družstev v kategorii starších dětí z 7. – 9. třídy. Soutěž proběhla v klidné a příjemné atmosféře a i na základě vyjádření zúčastněných můžeme říci, že se vše podařilo. Děkujeme všem soutěžícím, jejich doprovodu, rozhodčím i ostatním organizátorům
a těšíme se na další setkání.
Partneři krajského kola:
Generální partner soutěže:
Celostátní partneři soutěže:
Kraj: Středočeský kraj
Kategorie: Mladší
Datum a místo konání: 27.5.2024 Kladno
Pořadatel krajského kola: NSEV Kladno- Čabárna, o.p.s.
Název družstva | Počet bodů “1” | Počet bodů “2” | Počet bodů PPP | Celkový počet bodů | Pořadí |
Čolci- ZO ČSOP Říčany | 64,5 | 65 | 129 | 258,5 | 1 |
Zrzavý mouchy- MOP Zásmuky | 51 | 55,5 | 128 | 234,5 | 2 |
Šípy- Bene Meat Techlonogies a. s. | 59 | 39 | 131 | 229 | 3 |
Okružáci- 3. ZŠ Rakovník | 60 | 62,5 | 106 | 228,5 | 4 |
Kadlátka- Gymnázium Kladno | 51 | 43,5 | 121 | 215,5 | 5 |
Zálesáci- Ekocentrum Vrátkov | 48 | 47 | 116 | 211 | 6 |
Kraj: Středočeský kraj
Kategorie: Starší
Datum a místo konání: 27.5.2024 Kladno
Pořadatel krajského kola: NSEV Kladno- Čabárna, o.p.s.
Název družstva | Počet bodů “1” | Počet bodů “2” | Počet bodů PPP | Celkový počet bodů | Pořadí |
Šípy- Bene Meat Techlonogies a. s. | 71,5 | 70,5 | 137 | 279 | 1 |
Skokani- ZO ČSOP Říčany | 61 | 61 | 109 | 231 | 2 |
Sovy- Gymnázium Kladno | 48,5 | 49 | 132 | 229,5 | 3 |
Bobříci- Gymnázium Z.W. Rakovník | 47,5 | 57 | 124 | 228,5 | 4 |
Logíci- 3. ZŠ Rakovník | 42 | 54,5 | 100 | 196,5 | 5 |
Švermováci- ZŠ Jiráskova Kladno | 41,5 | 25,5 | 113 | 180 | 6 |
V letošním roce se naší přírodovědné soutěže zúčastnilo 60 školních kolektivů z Kladna a okolí, celkem přes 300 žáků a studentů. Do finálového kola soutěže
se probojovalo vždy 5 nejlepších týmů z každé kategorie. V závěrečném kole čekal na soutěžní týmy vědomostní test, který se zaměřoval na jedlé i nejedlé rostliny a jejich využití. Při poznávací části soutěžního dne si všichni vyzkoušeli poznávání odvarů z bylin
či poznávání bylin i stromů v naší zahradě a sadu. Vrcholem finále pak byla prezentace projektů, které týmy vypracovávaly v průběhu soutěže.
Na závěr jsme vyhlásili vítěze v každé kategorii
a předali ceny a diplomy. Všem zúčastněným týmům
a jejich pedagogům moc děkujeme za účast
a těšíme se na jejich účast v dalším ročníku soutěže.
Nejlépe hodnocené projekty z každé kategorie, které získávají cenu za projekt:
I. kat. 106 ZŠ Jílové u Prahy
II. kat. 216 Sportovní gymnázium Kladno
III. kat. 318 ZŠ Jiráskova Kladno
IV. kat. 404 Střední zemědělská škola Rakovník
Nahlédněte do galerie a podívejte se na projekty, včetně výherních.
V letošním roce jsme byli poprvé organizátory Středočeského krajského kola přírodovědné soutěže Zlatý list, jejímž vyhlašovatelem je ČSOP. Toto krajské kolo se uskutečnilo 27.5.2024 v areálu okolí Ekocentra Kladno na Čabárně. Zúčastnilo se 6 družstev v kategorii mladších dětí
ze 4. – 6. třídy a 6 družstev v kategorii starších dětí z 7. – 9. třídy. Soutěž proběhla v klidné a příjemné atmosféře a i na základě vyjádření zúčastněných můžeme říci, že se vše podařilo. Děkujeme všem soutěžícím, jejich doprovodu, rozhodčím i ostatním organizátorům
a těšíme se na další setkání.
Partneři krajského kola:
Generální partner soutěže:
Celostátní partneři soutěže:
Kraj: Středočeský kraj
Kategorie: Mladší
Datum a místo konání: 27.5.2024 Kladno
Pořadatel krajského kola: NSEV Kladno- Čabárna, o.p.s.
Název družstva | Počet bodů “1” | Počet bodů “2” | Počet bodů PPP | Celkový počet bodů | Pořadí |
Čolci- ZO ČSOP Říčany | 64,5 | 65 | 129 | 258,5 | 1 |
Zrzavý mouchy- MOP Zásmuky | 51 | 55,5 | 128 | 234,5 | 2 |
Šípy- Bene Meat Techlonogies a. s. | 59 | 39 | 131 | 229 | 3 |
Okružáci- 3. ZŠ Rakovník | 60 | 62,5 | 106 | 228,5 | 4 |
Kadlátka- Gymnázium Kladno | 51 | 43,5 | 121 | 215,5 | 5 |
Zálesáci- Ekocentrum Vrátkov | 48 | 47 | 116 | 211 | 6 |
Kraj: Středočeský kraj
Kategorie: Starší
Datum a místo konání: 27.5.2024 Kladno
Pořadatel krajského kola: NSEV Kladno- Čabárna, o.p.s.
Název družstva | Počet bodů “1” | Počet bodů “2” | Počet bodů PPP | Celkový počet bodů | Pořadí |
Šípy- Bene Meat Techlonogies a. s. | 71,5 | 70,5 | 137 | 279 | 1 |
Skokani- ZO ČSOP Říčany | 61 | 61 | 109 | 231 | 2 |
Sovy- Gymnázium Kladno | 48,5 | 49 | 132 | 229,5 | 3 |
Bobříci- Gymnázium Z.W. Rakovník | 47,5 | 57 | 124 | 228,5 | 4 |
Logíci- 3. ZŠ Rakovník | 42 | 54,5 | 100 | 196,5 | 5 |
Švermováci- ZŠ Jiráskova Kladno | 41,5 | 25,5 | 113 | 180 | 6 |
V letošním roce se naší přírodovědné soutěže zúčastnilo 60 školních kolektivů z Kladna a okolí, celkem přes 300 žáků a studentů. Do finálového kola soutěže
se probojovalo vždy 5 nejlepších týmů z každé kategorie. V závěrečném kole čekal na soutěžní týmy vědomostní test, který se zaměřoval na jedlé i nejedlé rostliny a jejich využití. Při poznávací části soutěžního dne si všichni vyzkoušeli poznávání odvarů z bylin
či poznávání bylin i stromů v naší zahradě a sadu. Vrcholem finále pak byla prezentace projektů, které týmy vypracovávaly v průběhu soutěže.
Na závěr jsme vyhlásili vítěze v každé kategorii
a předali ceny a diplomy. Všem zúčastněným týmům
a jejich pedagogům moc děkujeme za účast
a těšíme se na jejich účast v dalším ročníku soutěže.
Nejlépe hodnocené projekty z každé kategorie, které získávají cenu za projekt:
I. kat. 106 ZŠ Jílové u Prahy
II. kat. 216 Sportovní gymnázium Kladno
III. kat. 318 ZŠ Jiráskova Kladno
IV. kat. 404 Střední zemědělská škola Rakovník
Nahlédněte do galerie a podívejte se na projekty, včetně výherních.
Krátký program pro MŠ (program + exkurze v záchranné stanici): 70,- Kč za dítě, min. částka 1050,- Kč (tj. jako za 15 dětí)
Půldenní výukový program (3 vyučovací hodiny): 70,- Kč za dítě, min. částka 1050,- Kč (tj. jako za 15 dětí)
Vycházka s lektorem (3 vyučovací hodiny): 70,- Kč za dítě, min. částka 1050,- Kč (tj. jako za 15 dětí)
Exkurze do záchranné stanice s průvodcem: 50,- Kč za dítě
Ceny jsou stejné pro MŠ, ZŠ i SŠ
Neplatí pro školy a jiné dětské organizace!
UBYTOVÁNÍ
3 až 5 lůžkové pokoje s palandami, sociální zařízení společné na patře.
Cena za jedno lůžko je 220,- Kč/noc.
STRAVOVÁNÍ
snídaně | 80 Kč |
oběd | 105 Kč |
večeře | 100 Kč |
celkem za den | 285 Kč |
Cena za občerstvení v průběhu dne, popř. za druhou večeři je dohodou dle Vašich požadavků.
Za svačinu účtujeme cca 45,- Kč a za druhou večeři přibližně 85,- Kč (dle požadavků)
PRONÁJEM PROSTOR A TECHNIKY
2500,- Kč/den nebo 500,- Kč/hodina.
Ceník je platný od 1. září 2024 (ceny jsou uvedeny v Kč)
210,-
280,-
—
130,-
50,-
70,-
220,-
315,-
440,-
130,-
50,-
70,-
220,-
315,-
—
—
—
—
V případě celodenního výletu zajistíme pro každého účastníka balíček na cestu v ceně 140,- Kč.
Ubytování poskytujeme minimálně na 2 noci. Při zašpinění dalšího lůžka nad počet ubytovaných účtujeme
za každé příplatek 45,- Kč za prádelnu.
Při pobytu 15 a více dětí má jeden pedagog pobyt zdarma, při pobytu 30ti dětí mají zdarma pobyt 2 pedagogové.
Pokud jsou výstupem programu výrobky (ptačí budky, krmítka apod.), které si odvezete s sebou do školy, je nutno zaplatit použitý materiál. Cena je vždy uvedena u konkrétního programu.
* cena 3denních pobytů je vč. ztrátového poplatku za neobsazení celé volné kapacity střediska v daném týdnu
V ceně pobytu je zahrnuta:
V ceně nejsou zahrnuty slevy za množství ubytovaných dětí.
Ceny pobytů jsou pro školy dotovány.
Kapacita termínů na běžné programy s lektorem bývá v našem ekocentru rychle zaplněna a nejsme schopni ji v současné době navyšovat. Proto jsme pro vás připravili několik programů, které si můžete vyzkoušet sami s našimi pomůckami a nápady.
Nabízíme dvě varianty
A – programy ve formě pracovních listů, které si můžete stáhnout z našich webových stránek a pracovat s nimi kdekoliv a kdykoliv budete mít čas. Jak s listy pracovat naleznete přímo na pracovních listech. Správné odpovědi najdete tamtéž.
Tematické okruhy – voda, les, ptáci, člověk a příroda
B – programy, které lze realizovat pouze v okolí CEV Kladno. Na tuto variantu je potřeba se objednat přes rezervační systém na našich webových stránkách, emailem nebo telefonicky. Dva týdny před termínem obdržíte emailem metodiku k programu a v rezervovaný den a hodinu se dostavíte do ekocentra. Zde obdržíte instrukce a tašky s pomůckami. Celý program trvá cca 2,5 hod, ale můžete si z něj vybrat i část dle vašich možností.
Pro školy (mateřské, základní, střední), školní družiny, dětské oddíly, ale i rodiny s dětmi. Vhodné i jako doplněk při návštěvě záchranné stanice, kdy chcete strávit v našem areálu celé dopoledne či odpoledne.
Varianta A je zdarma.
Varianta B – pevná cena za jednu realizaci činí 500,- Kč, bez ohledu na počet dětí (maximálně 30 dětí).
Platba se provádí předem převodem na účet (131-1090430227/0100).
V případě, že nebudete moci přijet, bude vám nabídnut jiný termín.
Programy vznikly za podpory Středočeského kraje.
Varianta A je zdarma a volně ke stažení.
Stačí si jen vybrat některé z témat, které naleznete po rozkliknutí tlačítka níže.
Veškeré pokyny jsou popsány v samostatných pracovních listech.
Varianta B
anotace programů:
Věk: MŠ + 1. a 2. třída ZŠ
Délka: 2,5 hodiny včetně přestávky
Jee hele, koník. A vejde se nám do kelímku? Pokud je luční, tak určitě ano!
V průběhu programu se seznámíte s některými druhy lučních živočichů a rostlin.
S pomocí lup si vyzkoušíte šetrné zacházení s drobnými živočichy a poznáte jejich vývoj. Barevná louka se stane inspirativním prostředím
a prostorem pro odpočinek a hraní.
Varianta 1: věk MŠ + 1. třída ZŠ
Délka: 2,5 hodiny včetně přestávky
Zvířátka jsou u dětí oblíbené téma. Díky samoobslužnému programu se s nimi setkáte tváří v tvář a ještě se o nich něco dozvíte. Program bez lektora představuje nejznámější hospodářská zvířata pomocí jednoduchých aktivit. Program je venkovní a probíhá na záchranné stanici Aves.
Varianta 2: 1. stupeň + 2. stupeň ZŠ
Délka: 2,5 hodiny včetně přestávky
Ty krávo! Ty vole! Ty hňupe!
Často je bereme do úst, ale kolik o nich doopravdy víme?
Program bez lektora představuje nejznámější hospodářská zvířata pomocí jednoduchých aktivit. Od domestikace před několika tisíci lety, přes typický rodový statek po dnešní velkochovy a s nimi související téma pohody zvířat. Program vás zavede na záchrannou stanici Aves.
Věk: 4. – 9. třída ZŠ
Délka: 2,5 hodiny včetně přestávky
Vydejte se odhalit všechna tajemství uhlí, které tak silně ovlivnilo minulost Kladna. Dozvíte se, kdy a z čeho se utvářelo uhlí, k čemu se využívá a jak vypadala krajina a rostliny v době jeho vzniku. Přímo na haldě bývalého dolu Ferdinand se proměníte v paleontology a zkusíte najít otisky pravěkých rostlin
a udělat si odlitek zkameněliny.
Zapojte svou třídu do environmentálně zaměřené projektové výuky ve školním roce 2025/2026 a dejte dětem šanci učit se praxí.
Chcete, aby se vaši žáci nejen učili o přírodě, ale i ji pomáhali chránit? Naše projektová výuka přináší reálná environmentální témata přímo do školních lavic a zahrad. S podporou našeho lektora projdou žáci celým procesem – od získání základních znalostí, přes nápad až po realizaci vlastního projektu, který bude mít skutečný dopad na jejich okolí.
Témata, která hýbou světem: klimatická změna, voda, udržitelnost, přírodní zahrady.
Vedení a podpora lektorem v celém průběhu projektové výuky.
Rozvoj klíčových kompetencí žáků – kritické myšlení, týmová spolupráce, kreativita.
Děti si odnesou nejen znalosti, ale i zkušenost, že mohou něco změnit.
Učitelé získají nástroj, jak oživit výuku a zapojit žáky do smysluplné práce.
Škola může projekt využít k budování svého environmentálního profilu.
Cena za realizaci projektové výuky ve školním roce 2025/2026 je 5 000 Kč/třídu.
Financování výsledného projektu je nad rámec projektové výuky.
Kontakt: tel.: +420 312 245 333, katerina.roschova@nsev-kladno.cz